Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

16 augusti

Av Terese - 17 augusti 2016 11:55

Tisdag. Vaknar upp efter en ganska OK natt. 2-3 amningar (minns faktiskt inte då jag själv är så galet trött och inne i någon form av dimma under natten), ett par gallskrik och lite sång för att lugna lillen men för övrigt en bra natt. Totalgrått och regn - men vad är det här?! Det skulle ju vara fint väder?! Välbehövlig förmiddagsvila med Caspian uppe i sängen då regnet smattrade mot fönsterrutan.
Då vi sedan vaknade igen sken solen och det gråa, tunga molntäcket hade spruckit upp. Blev sugen på paj då jag hade massa olika bär i kylen så det fick bli en blåbär/vinbär/björnbärspaj.

Efter lunch tog jag Caspian och pajen i vagnen och promenerade hem till Ali och Klara. Elliot var med farmor inne i stan så det var bara Nelson hemma av barnen. Avnjöt en härlig eftermiddag i solen. Man är allt annat än bortskämd med det efter den här sommaren. Så här blek som jag är vill man inte vara i slutet av sommaren. Barnen fick bada lite vilket uppskattades rejält!

Caspian sov en stund i vagnen på hemvägen men vaknade nästan direkt efter att vi kommit hem igen. Lite middag och så kom Momo hem från jobbet. Då han käkat tog jag bilen till Loppistorget i Floda för att titta till och fylla upp min loppisplats. 500kr kunde jag hämta ut efter förra veckans försäljning.
www.loppistorget.se

Det är inte många kvällar vi har haft sol och kunnat nyttja vår nya veranda. Så blev inte fallet idag heller tyvärr. De där lugna stunderna kommer inte så ofta numera! ;)
Caspian var rätt stökig vid läggningen. Slutade med att han satt i pappas knä nere i soffan och drack sin välling. Hela flaskan drog han i sig vilket var positivt. Och under kvällen sov han sedan riktigt bra - vaknade bara en gång så jag fick gå upp och trösta honom men han somnade om snabbt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards