Alla inlägg den 16 september 2016

Av Terese - 16 september 2016 22:14

Fredag. Caspian fortsatt dålig. Vi har inte gjort många knop idag. Han har mest legat i min famn - sovandes eller bara vilandes. Då och då har han piggnat till och pratat lite, även småbusat ibland, för att sedan slumra till igen. Faktiskt rätt mysigt att bara vara, njuta av närheten och lugnet utan att känna behov av att städa, tvätta, handla eller göra andra "måsten" vilket annars alltid finns där mellan bus och lek. Lagade inte ens mat idag utan micrade lite rester.

Mot kvällen piggnade C till en aning. Gott att se. Nattades utan större problem och Momo stannade kvar uppe i sängen med honom medan jag fick lite tid för mig själv nere i soffan.

Av Terese - 16 september 2016 09:16

Torsdag. Lillen sjuk. Feber, snuva, hosta.... och gissa vad?! Tand nr.7 spricker igenom! Som vid varje tand blir C sjuk. Till råga på allt, som övriga gånger, flera blöjor diarré. Ingen bra dag för skrutten med andra ord. Han har mest velat ligga i min famn och vilat. Har jag satt ifrån mig honom för att försöka göra något annat har det blivit ledsna miner.

Då Caspian sov en timme på förmiddagen passade jag på att duscha, byta lakan i vår säng (C lade en spya där imorse) samt städa badrummet på övervåningen. När älsklingen sedan vaknade igen var han något piggare men väldigt närhetstörstande.

Momo kom hem tidigare från jobbet vilket var superskönt. Vi försökte alla tre vila en stund i sängen. Caspian hade svårt att komma till ro, bökade runt och gnällde en massa trots att han var väldigt trött. Han sov en kort stund men sedan fick vi ge upp. Dammsög övre planet och lagade middag - falukorv i ugn med bönpasta till det.

Kvällen blev till en början stökig. Caspian grät himla mycket, ville ingenting - varken ligga, sitta, sova, vara i famnen eller släppas ner. Han skrek efter mamma men var ändå inte nöjd hos mig. Stackars liten, han måste haft ont.. trots alvedon. Önskar så han kunde prata för att berätta vad som är fel. Det slutade med att vi tog honom i vagnen och promenerade i området. Först gick jag och sedan Momo. Tillslut somnade lillen. Han blev lite sval vilket nog var skönt för honom för sedan sov han bättre än väntat resten av kvällen och natten. Vaknade som vanligt en sväng och fick välling men somnade om hyffsat fort.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards