Alla inlägg den 24 september 2016

Av Terese - 24 september 2016 21:08

Lördag. Vilken dag - vad mycket vi hunnit med! Först av allt fick jag sovmorgon (rättelse: jag TOG sovmorgon, lite mot Momos vilja tror jag egentligen...) och inte nog med det så fick jag frukost på sängen!

På förmiddagen drog Momo Caspian en vända i vagnen tills han somnade. Sedan fick vagnen stå på verandan undertiden jag klippte ner alla överblommade växter i trädgården. Dessutom byggde jag om Glennis bur och förberedde en ny permanent plats för honom inför höst och vinter.

Momo åkte till ICA och hämtade ut ett paket från Jollyroom - en säkerhetsgrind till övervåningen. Det blev ytterligare en från BabyDan som Momo monterade fast på direkten. Nu har vi fyra grindar här hemma - ett måste när man har trappor och små barn!

Då Caspian vaknat hängde vi alla tre ute i trädgården en stund i det varma och fina vädret.

Efter lunch fick Momo någon timmes powernap i soffan framför en Manchester United match. Jag hade Caspian i köket undertiden jag tog rätt på äpplen jag igår fick från grannarnas trädgård. Det blev både äppelmos och äppelmuffins.

Momo åkte och tränade på eftermiddagen. Caspian envisades med att gång på gång klättra in och sitta i torkskåpet. Han satt där och pratade massor - dock förstår jag inte ett knyst av allt han säger! Jag hann både tömma skåpet på ren och torr tvätt samt hänga upp nytt - han satt kvar hela tiden..

Käkade middag och nattade lillen innan det att Momo kom hem igen.
En skön lördag har vi haft!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards