Alla inlägg den 29 september 2016

Av Terese - 29 september 2016 22:23

Onsdag. Efter en väldigt tuff natt då Caspian vaknat x antal gånger och storgråtit, precis som alla nätter den senaste veckan, vaknade vi och var bra trötta hela familjen.
Vid 9.30 tog jag och lille mini pendeln till Partille och gick hem till Shahla som ställde upp och passade Caspian undertiden jag unnade mig ett återbesök på USA Nails.

Caspian sov mer eller mindre hela tiden jag var iväg då Shahla drog honom i vagnen - han sover ju oftast riktigt gott då! De var i Allum då jag blev klar med naglarna så jag mötte upp dem där. Några få stopp i butiker och sedan blev det pizza hos I LOVE PIZZA. Supergott! Caspian petade i sig en hel del också.

Vi följde med Shahla hem och strax efter oss kom även Naser. På eftermiddagen kom Momo efter jobbet och Shahla fixade middag- nöt/lammfärsbiffar och sötpotatis. Jag var fortfarande mätt efter pizzan men åt litegrann för det var så gott!
En mysig dag!

Då vi kom hem och Caspian nattats (han somnade fort denna kvällen) bäddade jag till Momo i gästrummet. Nu när Caspian haft så tuffa nätter och väckt oss konstant känner jag att jag hellre tar nätterna själv ett tag - för husfridens skull och så förhoppningsvis kan Momo sova liiiite bättre (även om gästrummet ligger vägg i vägg och ljudisoleringen här hemma inte är att skryta med).

Av Terese - 29 september 2016 08:02

Tisdag. Idag har vi bara varit hemma förutom en avstickare mitt på dagen då vi promenerade ner till ICA för att handla middagsmat för veckan. Det var soligt och skönt ute även om man känner att värmen inte är kvar på samma vis. Vi var ute på vår baksida en stund på eftermiddagen och Caspian var duktig och matade Glenn med knäckebröd. Inte alla små kan hantera djur men Caspian är faktiskt rätt så duktig!

C sov en stund i vagnen under vår tur ner till ICA men annars var han vaken hela dagen och han är allt annat än stillasittande. Mest av allt går han runt, runt, runt och då vi leker med leksaker sitter han typ 30 sekunder, reser sig upp, hittar på något nytt, sätter sig ner (typ 30 sek igen), reser sig upp, hittar något nytt osv osv... Vad mycket energi det finns i en sån liten kropp!

På kvällen åkte vi hela familjen bort till Floda där jag som alla tisdagar fyllde upp, städade till och prismärkte varor i min lilla loppishylla.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards