Direktlänk till inlägg 29 september 2016

28 september

Av Terese - 29 september 2016 22:23

Onsdag. Efter en väldigt tuff natt då Caspian vaknat x antal gånger och storgråtit, precis som alla nätter den senaste veckan, vaknade vi och var bra trötta hela familjen.
Vid 9.30 tog jag och lille mini pendeln till Partille och gick hem till Shahla som ställde upp och passade Caspian undertiden jag unnade mig ett återbesök på USA Nails.

Caspian sov mer eller mindre hela tiden jag var iväg då Shahla drog honom i vagnen - han sover ju oftast riktigt gott då! De var i Allum då jag blev klar med naglarna så jag mötte upp dem där. Några få stopp i butiker och sedan blev det pizza hos I LOVE PIZZA. Supergott! Caspian petade i sig en hel del också.

Vi följde med Shahla hem och strax efter oss kom även Naser. På eftermiddagen kom Momo efter jobbet och Shahla fixade middag- nöt/lammfärsbiffar och sötpotatis. Jag var fortfarande mätt efter pizzan men åt litegrann för det var så gott!
En mysig dag!

Då vi kom hem och Caspian nattats (han somnade fort denna kvällen) bäddade jag till Momo i gästrummet. Nu när Caspian haft så tuffa nätter och väckt oss konstant känner jag att jag hellre tar nätterna själv ett tag - för husfridens skull och så förhoppningsvis kan Momo sova liiiite bättre (även om gästrummet ligger vägg i vägg och ljudisoleringen här hemma inte är att skryta med).

 
 
Ingen bild

Mamma

29 september 2016 23:24

Jobbigt med störd nattsömn. Han kanske är mörkrädd. Har ni nattlampa?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards