Alla inlägg den 6 december 2016

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (konstant) ord (ljud) ur hans mun men de är fullständigt obegripliga.

Mamma (jag)
Pappa (Momo)
Baba (Momo)
Dada (Morfar)
Appa/Uppa (Hoppa)
Heeej (Hej!)
Ba (Banan)
Kaka (Kaka eller pannkaka)
App (Apa)
Nej (Nej)
Paaa *viskar* (persiska ordet för vinge/flyger - par)

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på.
Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flertalet blöjor under natten på en liten stackare som grät hysteriskt. Han låg uppe på mig mestadelen av natten. Förmodligen har han magsjuka. Pga smittorisk och efter att ha överlagt med en kollega bestämde vi att det bästa var att jag stannade hemma igår. Det sista vi vill är att föra in magsjuka i personalgruppen nu i december - årets viktigaste månad. Dessutom kunde Momo och jag hjälpas åt här hemma med lillen.

Till kvällen igår kändes C lite piggare. Han fick alvedon innan läggdags och sov sedan rätt så bra. Varken jag eller Momo verkar ha blivit smittade........ än så länge!

Vaknade imorse och lillen var mycket piggare. Dessutom bättre i magen tack och lov. Jag har haft ledig dag och fått tid till att fixa naglarna i Partille. Momo for iväg till crossfiten strax efter 14. Fixat en lasagne och bakåt lite pepparkaksbollar då Caspian sov i lite mer än en timma efter lunchen.
När Momo kommer hem ska jag iväg till Loppistorget.

Tidigare månad - Senare månad

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards